فرش ۱۰۰۰ شانه فرش ۱۰۰۰ شانه .

فرش ۱۰۰۰ شانه

بهترین فرش های ۱۰۰۰ شانه جهان

فرش های ماشینی دارای تعداد شانه و تراکم های مختلفی هستند و به چند دسته تقسیم می شوند . می توان گفت فرش ۱۰۰۰ شانه یکی از انواع جدید فرش ماشینی است که در طرح و رنگ های متنوع بافته می شود که به دلیل ظرافت و زیبایی در رنگ و طرح نقشه در بین مصرف کنندگان ایرانی محبوبیت دارد .


در فرش ۱۰۰۰ شانه تعداد ۱۰۰۰ گره یا ریشه در یک متر از عرض فرش بافته می شود . این فرش ها دارای تراکم های مختلفی هستند اما معمولا با تراکم ۳۰۰۰ بافته می شوند یعنی در یک متر از طول فرش ۳۰۰۰ گره یا ریشه وجود دارد .


ظرافت و زیبایی فرش های ۱۰۰۰ شانه به فرش های دستباف شباهت دارد به همین دلیل با عنوان فرش های دستباف گونه شناخته می شوند . اصطلاح دستباف گونه در بین مردم رواج دارد اما در واقع نوعی بافت فرش است که در آن طرح فرش در پشت آن کاملا واضح است .


اگر به فرش های دستباف علاقه مندید می توانید فرش ۱۰۰۰ شانه را جایگزین فرش دستباف کنید زیرا قیمت فرش هزار شانه از فرش دستباف کمتر است و همانطور که گفته شد این فرش های ماشینی به دلیل تراکم زیاد به فرش دستباف شباهت دارند .


فرش ۱۰۰۰ شانه ماشینی به دلیل ظرافت و زیبایی زیاد مورد استفاده قرار می گیرند و برای افرادی که تنها به زیبایی و ظاهر فرش اهمیت می دهند انتخاب مناسبی است همچنین این فرش دارای ماندگاری زیادی است .


کیفیت فرش های ۱۰۰۰ شانه دستباف گونه


در ایران شهر های زیادی در زمینه تولید فرش ماشینی فعالیت دارند . می توان گفت شهر کاشان پایتخت فرش ماشینی ایران است . شهر های دیگر مانند مشهد ، اصفهان و یزد هم در تولید فرش ماشینی فعالیت دارند .


تولید کنندگان فرش ماشینی فرش هزار شانه را با کیفیت های مختلف تولید می کنند . بهترین فرش های ۱۰۰۰ شانه دستباف گونه با نخ مناسب و دستگاه های مرغوب بافته شده باشد . فرش هایی که با نخ آکریلیک بافته می شوند دارای کیفیت مرغوبی هستند .


بهترین فرش های ۱۰۰۰ شانه به صورت ۸ رنگ و ۱۰ رنگ بافته می شوند یعنی در زمینه فرش امکان استفاده از ۸ یا ۱۰ رنگ زیبا وجود دارد که در رنگ‌بندی های مختلف تولید می شوند .


فرش هزار شانه نسبت به فرش ۵۰۰ و ۷۰۰ شانه دارای تراکم و قیمت بیشتر و نسبت به فرش ۱۲۰۰ شانه دارای تراکم و قیمت کمتری است زیرا شانه ، تراکم و قیمت فرش رابطه مستقیم دارند و هر چه شانه بیشتر باشد ، تراکم و قیمت نیز افزایش می یابد . فرش ۱۰۰۰ شانه نسبت به فرش ها با تراکم و شانه پایین تر ، ضخامت کمتری دارد پس دارای استحکام کمتر است .

برای مشاهده انواع طرح های فرش ۱۰۰۰ شانه با کیفیت می توانید کلیک کنید .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۴۸:۰۳ توسط:مهندس امامی موضوع: نظرات (0)