فرش ۱۰۰۰ شانه فرش ۱۰۰۰ شانه .

فرش ۱۰۰۰ شانه

راهنمای خرید فرش ۱۰۰۰ شانه

فرش های ماشینی دارای تعداد شانه و تراکم های مختلفی هستند از جمله ۵۰۰ شانه ، ۷۰۰ شانه ، ۱۰۰۰ شانه ، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه . این عامل در تمایز فرش های ماشینی از یکدیگر بسیار موثر است . هر کدام از این فرش ها دارای کیفیت های مختلفی هستند و با توجه به اینکه در چه مکانی استفاده می شوند می توان آن ها را انتخاب کرد .


برای خرید فرش ۱۰۰۰ شانه ابتدا باید شانه و تراکم را بررسی کنید تا مطمئن شوید که با فرش منطبق است و سپس نکات دیگر را رعایت کرد . این نکات شامل مشخصات فنی دیگر فرش از جمله تعداد رنگ ، رنگبندی ، جنس نخ خاب ، جنس نخ تار و پود و غیره است .


هنگام خرید فرش های ماشینی باید به لیبل درج شده در پشت فرش توجه کنید . این لیبل شامل اطلاعاتی از جمله نام و آرم شرکت و مشخصات فنی فرش است . این اطلاعات باید با خود فرش تطابق داشته باشند .


فرش هزار شانه یکی از فرش های ماشینی پر فروش است که طرفداران زیادی دارد اما باید دارای کیفیت مناسبی باشد برای تشخیص کیفیت فرش هم می توان عوامل مختلفی را در نظر گرفت .


آموزش خرید فرش ۱۰۰۰ شانه


منظور از فرش ۱۰۰۰ شانه فرشی است که در یک متر از عرضش دارای ۱۰۰۰ گره یا ریشه است . برای پی بردن به این امر می توان تعداد گره های موجود در ۱۰ سانتی متر از فرش را شمارش کرد که با ۱۰ برابر کردن آن تعداد شانه فرش مشخص می شود .


فرش هزار شانه با تراکم ۳۰۰۰ بافته می شود یعنی در یک متر از طول فرش ۳۰۰۰ گره وجود دارد و روش شمارش آن مانند شانه فرش است .


فرش ۱۰۰۰ شانه در ۸ یا ۱۰ رنگ بافته می شود یعنی در بافت طرح و نقش زمینه آن امکان استفاده از ۸ یا ۱۰ رنگ وجود دارد که منجر به تولید فرش هایی با طرح و رنگبندی هایی متنوع می شود . قیمت فرش های ۸ رنگ از فرش ۱۰ رنگ کمتر است .  نخ تار و پود این فرش معمولا از جنس پنبه است .


دستگاه های بافت فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه ، HCP هستند که فرش را به بهترین شکل تولید می کنند . جنس نخ خاب برای اینکه فرش با کیفیت بالا تولید شود از نخ اکریلیک یا اکریلیک هیت ست شده انتخاب می شود . ارتفاع نخ خاب ۱۰ میلی متر است که باعث ایجاد فرش با ضخامت مناسب شده است .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۰۸:۱۲ توسط:مهندس امامی موضوع: نظرات (0)