فرش ۱۰۰۰ شانه فرش ۱۰۰۰ شانه .

فرش ۱۰۰۰ شانه

راهنماي خريد فرش ۱۰۰۰ شانه

فرش هاي ماشيني داراي تعداد شانه و تراكم هاي مختلفي هستند از جمله ۵۰۰ شانه ، ۷۰۰ شانه ، ۱۰۰۰ شانه ، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه . اين عامل در تمايز فرش هاي ماشيني از يكديگر بسيار موثر است . هر كدام از اين فرش ها داراي كيفيت هاي مختلفي هستند و با توجه به اينكه در چه مكاني استفاده مي شوند مي توان آن ها را انتخاب كرد .


براي خريد فرش ۱۰۰۰ شانه ابتدا بايد شانه و تراكم را بررسي كنيد تا مطمئن شويد كه با فرش منطبق است و سپس نكات ديگر را رعايت كرد . اين نكات شامل مشخصات فني ديگر فرش از جمله تعداد رنگ ، رنگبندي ، جنس نخ خاب ، جنس نخ تار و پود و غيره است .


هنگام خريد فرش هاي ماشيني بايد به ليبل درج شده در پشت فرش توجه كنيد . اين ليبل شامل اطلاعاتي از جمله نام و آرم شركت و مشخصات فني فرش است . اين اطلاعات بايد با خود فرش تطابق داشته باشند .


فرش هزار شانه يكي از فرش هاي ماشيني پر فروش است كه طرفداران زيادي دارد اما بايد داراي كيفيت مناسبي باشد براي تشخيص كيفيت فرش هم مي توان عوامل مختلفي را در نظر گرفت .


آموزش خريد فرش ۱۰۰۰ شانه


منظور از فرش ۱۰۰۰ شانه فرشي است كه در يك متر از عرضش داراي ۱۰۰۰ گره يا ريشه است . براي پي بردن به اين امر مي توان تعداد گره هاي موجود در ۱۰ سانتي متر از فرش را شمارش كرد كه با ۱۰ برابر كردن آن تعداد شانه فرش مشخص مي شود .


فرش هزار شانه با تراكم ۳۰۰۰ بافته مي شود يعني در يك متر از طول فرش ۳۰۰۰ گره وجود دارد و روش شمارش آن مانند شانه فرش است .


فرش ۱۰۰۰ شانه در ۸ يا ۱۰ رنگ بافته مي شود يعني در بافت طرح و نقش زمينه آن امكان استفاده از ۸ يا ۱۰ رنگ وجود دارد كه منجر به توليد فرش هايي با طرح و رنگبندي هايي متنوع مي شود . قيمت فرش هاي ۸ رنگ از فرش ۱۰ رنگ كمتر است .  نخ تار و پود اين فرش معمولا از جنس پنبه است .


دستگاه هاي بافت فرش ماشيني ۱۰۰۰ شانه ، HCP هستند كه فرش را به بهترين شكل توليد مي كنند . جنس نخ خاب براي اينكه فرش با كيفيت بالا توليد شود از نخ اكريليك يا اكريليك هيت ست شده انتخاب مي شود . ارتفاع نخ خاب ۱۰ ميلي متر است كه باعث ايجاد فرش با ضخامت مناسب شده است .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۰۸:۱۲ توسط:مهندس امامي موضوع: نظرات (0)

بهترين فرش هاي ۱۰۰۰ شانه جهان

فرش هاي ماشيني داراي تعداد شانه و تراكم هاي مختلفي هستند و به چند دسته تقسيم مي شوند . مي توان گفت فرش ۱۰۰۰ شانه يكي از انواع جديد فرش ماشيني است كه در طرح و رنگ هاي متنوع بافته مي شود كه به دليل ظرافت و زيبايي در رنگ و طرح نقشه در بين مصرف كنندگان ايراني محبوبيت دارد .


در فرش ۱۰۰۰ شانه تعداد ۱۰۰۰ گره يا ريشه در يك متر از عرض فرش بافته مي شود . اين فرش ها داراي تراكم هاي مختلفي هستند اما معمولا با تراكم ۳۰۰۰ بافته مي شوند يعني در يك متر از طول فرش ۳۰۰۰ گره يا ريشه وجود دارد .


ظرافت و زيبايي فرش هاي ۱۰۰۰ شانه به فرش هاي دستباف شباهت دارد به همين دليل با عنوان فرش هاي دستباف گونه شناخته مي شوند . اصطلاح دستباف گونه در بين مردم رواج دارد اما در واقع نوعي بافت فرش است كه در آن طرح فرش در پشت آن كاملا واضح است .


اگر به فرش هاي دستباف علاقه منديد مي توانيد فرش ۱۰۰۰ شانه را جايگزين فرش دستباف كنيد زيرا قيمت فرش هزار شانه از فرش دستباف كمتر است و همانطور كه گفته شد اين فرش هاي ماشيني به دليل تراكم زياد به فرش دستباف شباهت دارند .


فرش ۱۰۰۰ شانه ماشيني به دليل ظرافت و زيبايي زياد مورد استفاده قرار مي گيرند و براي افرادي كه تنها به زيبايي و ظاهر فرش اهميت مي دهند انتخاب مناسبي است همچنين اين فرش داراي ماندگاري زيادي است .


كيفيت فرش هاي ۱۰۰۰ شانه دستباف گونه


در ايران شهر هاي زيادي در زمينه توليد فرش ماشيني فعاليت دارند . مي توان گفت شهر كاشان پايتخت فرش ماشيني ايران است . شهر هاي ديگر مانند مشهد ، اصفهان و يزد هم در توليد فرش ماشيني فعاليت دارند .


توليد كنندگان فرش ماشيني فرش هزار شانه را با كيفيت هاي مختلف توليد مي كنند . بهترين فرش هاي ۱۰۰۰ شانه دستباف گونه با نخ مناسب و دستگاه هاي مرغوب بافته شده باشد . فرش هايي كه با نخ آكريليك بافته مي شوند داراي كيفيت مرغوبي هستند .


بهترين فرش هاي ۱۰۰۰ شانه به صورت ۸ رنگ و ۱۰ رنگ بافته مي شوند يعني در زمينه فرش امكان استفاده از ۸ يا ۱۰ رنگ زيبا وجود دارد كه در رنگ‌بندي هاي مختلف توليد مي شوند .


فرش هزار شانه نسبت به فرش ۵۰۰ و ۷۰۰ شانه داراي تراكم و قيمت بيشتر و نسبت به فرش ۱۲۰۰ شانه داراي تراكم و قيمت كمتري است زيرا شانه ، تراكم و قيمت فرش رابطه مستقيم دارند و هر چه شانه بيشتر باشد ، تراكم و قيمت نيز افزايش مي يابد . فرش ۱۰۰۰ شانه نسبت به فرش ها با تراكم و شانه پايين تر ، ضخامت كمتري دارد پس داراي استحكام كمتر است .

براي مشاهده انواع طرح هاي فرش ۱۰۰۰ شانه با كيفيت مي توانيد كليك كنيد .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۴۸:۰۳ توسط:مهندس امامي موضوع: نظرات (0)

توليد موفق فرش ۱۰۰۰ شانه در جهان

شايد جاهاي زيادي از داستان شكست ها و موفقيت ها خوانده باشيد . در كتاب هاي انسان هاي معروف و موفق حتما خوانده ايد كه تا چندين بار شكست خورده اند و بعد از آن با قدرت بيشتري به كار و هدف خود ادامه داده اند .


ما در اينجا مي خواهيم به داستان يك شكست بزرگ و پيروزي هاي بزرگ بعدي بپردازيم .


اين داستان درست از ۵۰ سال پيش شروع مي شود . جايي كه براي اولين بار در ايران قرار بود فرش به صورت ماشيني توليد شود .


از شكست در فروش فرش ماشيني تا توليد اولين فرش ۱۰۰۰ شانه در جهان ، عنواني است كه براي اين مقاله آماده كرده ايم تا در اختيار شما قرار دهيم .


به راستي از فرش ماشيني چه مي دانيد ؟ از فرش هاي ۱۰۰۰ شانه آيا اطلاعاتي داريد ؟ آيا مي دانيد كه پايتخت فرش ماشني جهان كجاست ؟
ما مي خواهيم به بررسي همه اين موارد بپردازيم ، پس با ما همراه باشيد .


توليد اولين فرش ۱۰۰۰ شانه جهان


فرش ۱۰۰۰ شانه از توليدات موفق كاشان بوده است كه در جهان براي اولين بار در سال ۱۳۹۲ رونمايي شد .


اما اين پيروزي از پس شكست بزرگ برآمده است . در ۵۰ سال پيش در كاشان براي اولين بار دستگاه بافنده ماشيني كه قرار بود ، اولين فرش ماشيني ايراني را توليد كند با هزينه زيادي از خارج وارد شد . نام اين دستگاه ژاكارد بود .


اولين قالي هاي ماشيني ايراني توليد شد و با هزينه اي كه براي خريد بافنده شده بود ، انتظار مي رفت مردم ايران از آن استقبال خوبي داشته باشند .


اما مردم ايران تا نزديك به هفت سال به فرش هاي ماشيني اعتماد نكردند . اين به معني نا اميدي و شكست در اين صنعت بود . صنعتي كه دستباف آن در جهان آوازه چندين هزار ساله داشت اما نوع صنعتي آن همه را نا اميد مي كرد .


اما با تدبير توليد كننده و وارد كردن فرش هاي ماشيني بلژيكي و تبليغات گسترده ، نگاه هاي مردم كم كم به اين سمت جذب شد .


فرش ماشيني به دو علت در بين مردم جا باز كرد ، يكي كيفيت و دوم قيمت ارزان تر نسبت به دستباف ها .


در سال ۱۳۵۶ الي ۵۸ اوج گرفتن اين صنعت آغاز شد و اكنون پايتخت فرش ماشيني جهان ، كاشان است .


در جايي كه اولين فرش ۱۰۰۰ شانه در جهان توليد شد . اين صنعت علاوه بر اين كه نياز داخلي را برطرف مي كند ، بيش از نيمي از صادرات غير نفتي ايران را هم برعهده دارد .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۰۸:۴۳ توسط:مهندس امامي موضوع: نظرات (0)

اطلاعاتي درباره فرش ۱۰۰۰ شانه براي خريد و سفارش

فرش هزار شانه

در اين مقاله مي خواهيم به موضوعات و اطلاعاتي درباره فرش ۱۰۰۰ شانه بپردازيم كه مي توانيد آن را مطالعه و مشاهده كنيد . امروزه دنيا تبديل شده است به مكاني براي حضور ماشين ها در صنايع مختلف تا بتواند به جاي انسان كارهايي با قابليت و سرعت بيشتر انجام دهد .

فرش ماشيني نيز دستاورد مهم صنعت ماشيني بود كه به وسيله ماشين آلات بافندگي قاليبافي بافته مي شد و در اختيار مردم قرار مي گرفت و هنوز هم ادامه دارد .

در اوايلي كه فرش هاي ماشيني در ايران توليد مي شد ، چندان استقبال خوبي از آن ها صورت نمي گرفت و مردم از خريد فرش هاي ماشيني ترس داشتند .

اما كم كم با حضور فرش هاي وارداتي و قيمت مناسبي كه اين فرش ها نسبت به انواع دستباف داشتند ، مردم به خريد فرش ماشيني رضايت دادند و كم كم صنعت قاليبافي ماشيني رونق پيدا كرد .

هم چنين با رونق گرفتن اين صنعت ، توليد كنندگان تصميم به توسعه اين صنعت گرفتند و توليد انواع فرش هاي به صورت ماشيني صورت گرفت .

در سال هاي ۱۳۹۲ بود كه اولين فرش ۱۰۰۰ شانه جهان توسط كارخانه قيطران كاشان توليد شد و به عرضه رسيد . فرش هايي كه دستباف گونه بودند و طرح هاي بسيار زيبايي را به خود مي گرفتند .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۳۲:۲۱ توسط:مهندس امامي موضوع: فرش ۱۰۰۰ شانه نظرات (0)